Ako vzniká influencer

Autor: Paula Kentošová | 10.9.2019 o 9:00 | Karma článku: 2,97 | Prečítané:  1117x

Pamätám si, keď som ako malé dievčatko začula pohoršenie z reklamy na koženú bundu od staršej pani v obchode... a o 15 rokov odovzdávam štafetu ďalej. 

Som bežný spotrebiteľ. Nevyznám sa v čoraz prepracovanejších marketingových ťahoch, nenakupujem len produkty overených značiek, obmedzujem plastové výrobky, no nie som ani super eko. Toľko na začiatok. 

Uvedomujem si, že doba ide dopredu a viac než do reklám v televízii je pre známe spoločnosti, ale aj menšie firmy, výhodnejšie investovať do sociálnych sietí. Zatiaľ čo kedysi ľuďom stačila na Facebooku akási fanpage, dnes si čoraz viac zakladajú na známych tvárach. Je to predsa o čosi ekologickejšie než bilboard smerom na Zlaté piesky.

Influencer je v dnešnej dobe vysnívané povolanie. Kto by si nechcel nechať zasielať najnovšie produkty a k tomu niekoľko stoviek eur na účet? Zrejme by to neodmietol nikto z nás, o to viac, ak máme k danému výrobku kladný vzťah. Samozrejme na Slovensku nájdeme takých, ktorí každý týždeň propagujú inú firmu - a to aj v prípade, že sa pred mesiacom odušovali, že najlepšia v danom odvetví je tá iná. A potom odcestujú na tri týždne do Thajska s novým kufrom Luis Vitton. 

Toto by som však veľmi nerozpitvávala. Každý človek, ktorý je takouto chodiacou reklamou, teda influencerom, by si mal sám spytovať svedomie. Som presvedčená o tom, že sa v našej krajine nájdu známe osobnosti, ktoré propagujú len to, s čím sú naozaj stotožnené - a nie len preto, aby si zarobili. Na čo by som však chcela poukázať je práve zvýraznená veta - influencer je v dnešnej dobe vysnívané povolanie. 

Známa, ktorá žije v menšom meste na západnom Slovensku, si zo svojej nie veľmi dobre zaplatenej brigády zaplatila 300 eurový opasok. Taký ten, ktorý v dnešnom Instagramovom svete beží. Nezabudla si odfotiť aj krabicu, aby si náhodou nikto nemyslel, že sa jedná o lacnú napodobeninu. Fungovalo to. Jej sociálna sieť vytvára dojem, že žije luxusným životom - čo (pre mňa nepochopiteľne) spôsobuje obdiv, ktorý jej zabezpečil tisíce sledovateľov. 

Známa, ktorá žije na východe Slovenska, sa zasa môže pýšiť ukážkovou postavou. Matka príroda na jej krivkách nešetrila, a tak nešetrí svojich fanúšikov ani ona - 90% jej instagramu pozostáva z fotiek v plavkách už vo vopred naučených pózach. Na otázku prečo to tak robí mi jednoducho odpovedala: ,,Tak nikoho nezaujíma fotka vo vyťahanom tričku.'' Táto technika sa jej z jej uhla pohľadu podarila. Len pred niekoľkými dňami jej ponúkol slovenský eshop propagovať výrobky na cvičenie za poriadny balík peňazí. Stačí sa len so svojou výbavou (aj jednou, aj druhou) odfotiť trikrát do týždňa a na účet jej príde priemerný zárobok Slováka. 

Samozrejme, sú aj influenceri, ktorí sa k tomuto životnému štýlu dostali prostredníctvom inej práce. Redaktori, herci, športovci, dizajnéri, ale aj šikovné mamičky na materskej dovolenke. Odvetví je mnoho. Za každým takýmto človek by jednoducho mal byť príbeh a nie to, čo propaguje. Nie len prázdne bankové konto a nulová sebaúcta k sebe samej.

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

Bratislavou budú pochodovať odporcovia potratov

Organizátori očakávajú až 85-tisíc účastníkov.

Píše Samuel Jezný

Jednoduchý svet pochodujúcich proti interrupciám

Väčšina z nás je pro-life a pro-choice zároveň.


Už ste čítali?