reklama

Extrémistov nemá len Kotleba

Na články o prezidentských kandidátoch ste zrejme natrafili aj bez toho, aby ste ich hľadali. Na extrémistov pravdepodobne tiež.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (41)

Dovoľte mi pozrieť sa do zrkadla ako prvej. Približne pred dvoma mesiacmi som volala so známym, ktorý podobne ako ja, pochádza z východného Slovenska. ,,Naši budú voliť Kotlebu, veď to je s tými cigánmi hrozné. Stále len kradnú, polícia už nič nerieši a to ešte dostávajú peniaze od štátu,'' rozprával mi vcelku pokojným hlasom a vo mne začala vrieť krv. Napriek tomu som si držala chladnú hlavu a ponúkala argumenty jeden za druhým. Spomenula som mu, že Kotlebova strana vlastne nemá žiadne praktické riešenie tejto problematiky, nezabudla som spomenúť ani jeho pestrú minulosť, nechýbala ani náhodná nacistická symbolika. Nič. Nič nezabralo. ,,Ale ty nechápeš? Proste v žiadnom prípade sa ho nedá voliť, je to hanba, veď tým hanobíš náš štát,'' zvyšovala som po niekoľkých minútach hlas, no opäť neúspešne.O svojom názore bol presvedčený a mňa rozdrapilo tak, že som mu vynadala a hodila telefón na zem. Nepresvedčila som ho, pochopiteľne, ani tak. 

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Pred mesiacom som sa čudovala ako môžu ľudia veriť pánovi Harabinovi príbehy o utečencoch, ignorovať jeho doterajšie pôsobenie vo vláde, podporovať ho v šírení strachu a hoaxov. ,,Je to pre mňa jediná možná voľba,'' zverejnila moja dobrá kamarátka na sociálnej sieti a ja som onemela. Opäť som sa snažila argumentovať, po niekoľkých neúspešných minútach som však znova trochu ochutnala chuť extrémizmu. ,,Ľudia, ktorí ho volia by fakt nemali mať volebné právo, veď to zdravý človek s rozumom nemôže voliť,'' vyšlo zo mňa. 

Pred týždňom mi spolužiačka začala sypať verziu o skorumpovanej kampani kandidátky, ktorá je v skutočnosti utajeným štátnym prevratom. Ani neviem prečo, voliť totiž zo zahraničia nemôžem, aj keď nie je tajomstvom, že by som svoj volebný hlas hodila žene. ,,Veď si pozri video Blahu,'' povedala a mne to v sekunde bliklo. Možno to bolo tým, že som si opäť (ne)chcene všimla vyjadrenia a existenciu tohto politika, možno to bola len náhoda, no pochopila som to. Ja, človek, ktorý sa pokladal za rozumného voliča, pomaly klesal na dno kandidátov, pri ktorých som gúľala očami. Bohužiaľ, diskusie na sociálnych sieťach mi denno denne dokazujú, že som ,,v tom'' nebola sama. 

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Hoc tá žena, ktorá je len akousi figúrkou financovanou tajnými organizáciami a hneď po jej zvolení ovládne našu krajinu Amerika (to už musím tým Američanom asi naozaj vysvetliť, kde to Česko-Slovensko naozaj je), leží v žalúdku mnohým ľuďom, jedno jej poprieť nemôže ani človek, ktorý verí tomu, že sa na Slovensku nachádzajú skrytí utečenci z Afriky. Podľa prieskumov Zuzana Čaputová vyzýva občanov komunikovať bez urážok a zbytočných osočovaní. Jednoducho - slušne a na úrovni. Nezamerala sa na zhadzovanie svojich protivníkov, ani na arogantné vystupovanie. Nesúhlasí s názormi extrémistov, no voličom dáva slobodné právo rozhodnúť sa.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Nezabúdame na to tak trochu aj my?

Nie vždy budeme s názormi druhých súhlasiť, niekedy nás dokonca môžu časom ohroziť. Práve na to je však potrebná diskusia. Nie ale tá, ktorej cieľom je zmeniť pohľad iných na ten náš. My neextrémisti by sme to mali robiť inak. Rozprávať sa, poukázať na fakty, ktoré presvedčili nás, poskytnúť možnosť na diskusiu. V momente, keď totiž začneme zaryto bojovať len za tú našu pravdu, v momente, kedy začneme urážať a znevažovať mienku tých, ktorí majú opačný postoj - v tom momente sme prehrali a meníme sa na tých, ktorých sa bojíme. Extrémistov. 

Paula Kentošová

Paula Kentošová

Bloger 
  • Počet článkov:  20
  •  | 
  • Páči sa:  119x

,,Zajtra zmením svoj život. Včera som to chcel urobiť dnes.''Mark Twain Zoznam autorových rubrík:  Všetko, čo ma trápilen takPríbehy

Prémioví blogeri

Iveta Rall

Iveta Rall

86 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Pavol Koprda

Pavol Koprda

9 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu